Saturday, July 22, 2006

Israel, Israel, Israel


Peristiwanya:

Serangan tentera Israel ke Palestine dan Lubnan dgn alasan menghapuskan ancaman Hizbullah ke atas pendudukan haram Israel di bumi Palestine mencipta pelbagai reaksi warga dunia.

Di Malaysia, UMNO di bawah mastermind Khairy Jamaluddin [Utusan Malaysia] menganjurkan rapat umum mendesak Israel dan seKUTU rapatnya, Amerika agar menghentikan serangan yang bersifat tiada perikemanusiaan itu.

Persoalannya:

Hmm..sampai bila "pemimpin-pemimpin" kita nie nak belajar drp sejarah? Tidakkah mereka tahu bahawa Israel TIDAK PERNAH menghiraukan apa jua bantahan warga dunia atas segala kekejaman mereka. Apakah UMNO masih tidak tahu tentang itu atau sekadar mahu wajah-wajah ahli mereka terpampang di dada akhbar arus perdana?

Jika benar Pemuda UMNO simpati dgn nasib kerajaan Palestine yg baru itu, masih ada byk wadah lain yg boleh digunapakai utk mendesak Israel menghentikan serangan. Namun yg jelas, mengadakan rapat umum dan menjerit-jerit slogan anti-Israel tidak ada dalam senarai pun!

Nabi Junjungan kita juga sudah menjelaskan bahawa Yahudi sememangnya TIDAK BOLEH diajak berunding, kerana mereka tetap mungkir janji. Justeru, kaedah paling mujarab ialah dgn mengganyang negara tidak sah itu.

Mengapa tidak? Perdana Menteri kita sebagai Pengerusi OIC sepatutnya mengadakan mesyuarat luar biasa utk membentuk pakatan utk menekan Israel menamatkan serangan mereka. Opsyen ketenteraan adalah amat disarankan. Israel dikelilingi negara-negara Arab...mengapa tidak dilancarkan serangan bersepadu ke negara tidak bermoral itu!!

Seperti kata Winston Churchill "there's time for diplomacy and there's time for war". Israel tidak perlu diajak ke arah gencatan senjata sebab mereka pasti akan melanggarnya jua. Ayuh Pak Lah...sbg pengerusi anda boleh lakukan sesuatu yg lebih berkesan selain dari membiarkan menantu anda terus "take over the limelight"...



1 comment:

Anonymous said...

Hmm..thats right