Friday, January 12, 2007

TMM 2007: Tahun Menambah Maksiat 2007




Peristiwanya:


Baru-baru ini kerajaan dengan gahnya melancarkan TMM '07 serentak dengan perasmian Eye on Malaysia yang menelan kos RM 30 juta. Sememangnya majlis gilang-gemilang sudah menjadi trademark kerajaan dalam mana-mana majlis sesuai dgn tagline kita "Cemerlang, Gemilang dan Terbilang"


Persoalannya:

Dengan datangnya Tahun Baru 2007 + TMM '07 + Eye on Malaysia + sambutan Kemerdekaan ke-50 = ?????

Ada yang menjawab, kemasukan jutaan pelancong asing yang seerti dengan kemasukaan jutaan RM ke dalam kantung Kerajaan. Namun bagi saya, formula di atas akan menjana bencana lebih besar kepada negara yang kononnya mengamalkan dasar Islam Hadhari.

Kemasukan pelancong asing kesan promosi besar-besaran kerajaan akan menarik lebih ramai pekerja seks untuk menyelinap ke negara ini krn bertambahnya permintaan daripada pelancong asing yang datang.

Kewujudan Eye on Malaysia tentu akan menjadi markas baru pasangan belangkas untuk melampiaskan serakah mereka. Belia kita sudah cukup rosak ketika ini, apatah lagi jika ditambah dengan kehadiran 'port-port' baru seperti ini. Lebih parah la jadinya.

Dengan tersusunnya begitu banyak acara untuk memeriahkan TMM ini, fikirkan apa impak jangka panjang yang akan mendarahdaging dalam diri masyarakat kita hari ini...


No comments: